
Op Donderdag avond is het hele team vertrokken naar Assen om alles op te bouwen voor de eerste onk race.
Bastiaan van Ten kate racing products en Gert Kerkdijk waren Vrijdag tijdens de vrijetrainingen aanwezig om de motor af te stellen, en te kijken aan welke punten we nog moeten werken om dit jaar een stap vooruit te kunnen maken.
Tijdens deze vrije trainingen was het erg koud. Toch konden we een hoop dingen aan de motor veranderen.
Helaas ging het in de derde sessie al mis, en maakte ik een klein schuivertje in de strubben.
Bij de val brak een stukje van het frame af waardoor ik niet meer verder kon rijden.
Gelukkig kwamen de monteurs van Ten Kate meteen helpen! Zij hebben samen met Gert Beekman, en mijn Vader de vering over gezet in mijn tweede motor zodat ik weer verder kon rijden. Mijn Vader ging samen met Bastiaan naar Nieuwleusen om het stukje van het frame weet te lassen. Ondertussen kon ik samen met Gert Kerkdijk en Gert Beekman verder op de andere motor! Zonder het goede werk van de monteurs had ik deze dag niet meer kunnen rijden Daarom wil ik graag iedereen bedanken voor de hulp!
Op Zaterdag werden de kwalificaties verreden.
Tijdens de eerste kwalificatie was het nat en koud, maar de baan droogde snel op.
We besloten geen risico te nemen omdat het in de middag droog zou worden. Tussendoor hebben Jan en Gert nog naar de data gekeken, aan de hand daarvan hebben we nog wat veranderingen in rijstijl besproken.
Tijdens de tweede kwalificatie was het droog, maar nog wel erg koud.
Doordat we Vrijdag niet alles hebben kunnen proberen door de val, en het vanmorgen nat was konden we nu pas de motor testen onder droge omstandigheden.
De veranderingen pakten nog niet helemaal goed uit, maar ik kon toch een redelijk goede 18e tijd noteren.
Tijdens de racedag was het de hele dag nat!
Ik vind regen rijden wel mooi, dus dat kwam goed uit.
Na de warm- up hebben we in overleg met Gert Kerkdijk nog wat veranderd aan de motor.
De race werd uitgesteld door een flink olie spoor op de baan.
In de opwarm ronde merkte ik al dat het erg glad was in sommige bochten. Rustig aan beginnen dus!
Mijn start was goed, maar in de eertse bocht kwam ik klem te zitten en verloor ik weer wat plekken.
Ik kon in de eerste paar ronden snel naar voren rijden, ook omdat voor mij veel coureurs vielen over het olie spoor. Ik besloot om het daar extra rustig aan te doen waar de olie lag.
De motor voelde prima aan in de regen, en het rijden ging lekker.
Na 5 ronden reed ik op de tiende plek. Ik zag een groepje dat reed om de 5e plek vlak voor me, dus ik probeerde er naartoe te rijden. Achter me werd het gat steeds groter, en heel langzaam liep ik in op het groepje voor me. Nog een coureur voor me viel, dus lag ik op de negende plek. Ik kreeg steeds meer vertrouwen in mijn motor, en wilde het tempo nog wat opvoeren. Helaas ging het toen ook voor mij mis! De achterkant brak weg, en ik viel. Einde wedstrijd, erg jammer vooral omdat het zo goed ging!
Dit was natuurlijk een enorme teleurstelling, maar toch hebben we samen met de monteurs van Ten Kate en Gert kerkdijk een stap vooruit gezet, en hebben we weer veel geleerd.
Op naar de volgende race!